איך לגרום למועמד.ת לבחור בך כמנהל/ת?

להשתייך למועדון שמוכן לקבל אותך


נו? איך היה הראיון? טוב. התקבלתי. כל הכבוד! אז מתי אתה מתייצב לעבודה? אז זהו שאני לא. אני מעדיף לחפש אפשרויות נוספות. אני לא רוצה להתפשר... אבל מאוד רצית את התפקיד, לא? נכון, אבל ממש לא התרשמתי מסמנכ"ל השיווק שראיין אותי. תראי, אני חושב שמנהל מכירות זה תפקיד מאוד רציני, והוא לא ממש התכונן לקראתי. למעשה, הוא שאל אותי שאלות שהתשובות להן כתובות בקורות החיים ששלחתי. הוא לא ממש התעניין בניסיון שלי ובמה שאני יכול להביא לחברה, אלא בעיקר דיבר על ההצלחות שלו. תארי לך איך זה יהיה לעבוד מולו... דמויות ניהוליות רבות מנסות לגייס את הטובים/ות ביותר לאיוש משרה נתונה. אלו היוצאים מתוך נקודת הנחה שזו הברירה היחידה העומדת בפני המועמד/ת, מחטיאים/ות את ההזדמנות ליצור אצל הדמות המועמדת רצון לבחור בהם ולא בארגונים אחרים. כאשר המועמד/ת מוכשר/ת, הרי שגם ארגונים אחרים חפצים בו/ה. לכן, באותה המידה שבה המועמד/ת נדרש/ת במהלך הריאיון האישי למכור את עצמו/ה, נדרשת גם את/ה, מנהל/ת יקר/ה, למכור את עצמך, את התפקיד המוצע ואת הארגון. במפגש בינך לבין הדמות המרואיינת מתקיימת בחינה הדדית. בו בזמן שאת/ה בודק/ת את כישוריו,/ה ואת המידה בה הדמות מתאימה לתפקיד המיועד, בודקת היא את כישוריך, ואת המידה בה היא חפצה בתפקיד המוצע. הקדשת תשומת לב למספר היבטים יכולה לסייע לך במשימה זו. 


הכי פרקטי 

  • חשוב לחשוב, מתוך מקומה של הדמות המועמדת, מדוע כדאי לה לקבל את המשרה. כדאי לחשוב על מושגים מוחשיים (שכר, הטבות) וגם על מושגים לא מוחשיים (צמיחה והתפתחות).
  • כדאי לארגן לקראת הראיון סביבה פיזית נטולת הפרעות ולקרא בעיון קורות החיים
  • נעים לקבל את המועמד/ת באופן מאיר פנים, להפגין כבוד למאמצים ולמוכנות להתראיין לתפקיד.
  • כדאי להראות לדמות המועמדת שהתכוננת לקראתה, ולשאול שאלות מאתגרות, אשר מהן ניתן ללמוד על הצלחות ועל נקודות תורפה הרלוונטיות לתפקיד המיועד.
  • חשוב לעשות שימוש בשפת גוף המשדרת הקשבה כגון קשר עין והנהון.
  • תיאור התפקיד באופן מאתגר (ולא ורוד) מייצר אמינות. כדאי לחבר את התאור לצרכים של הדמות המועמדת, ולתועלות העשויות לצמוח לה בטווח הקצר והארוך מן התפקיד. על הצגת תמונה ורודה ולא מציאותית משלמים ביוקר בהמשך...
  • לקראת סוף הריאיון כדאי לספר בקצרה, אך בגאווה, על החברה, הישגיה והאתגרים העומדים בפני המצטרפים אליה. במרבית המקרים, הדמות המועמדת היא לקוח פונציאלי, או לכל הפחות אדם שהתרשם מן האופן שבו מתייחס הארגון להון האנושי שלו.
  • חשוב לשאול את המועמד/ת אם יש לו/ה שאלות, אם יש דבר מה שהיה/תה רוצה להוסיף שלא נאמר וספר מה צפוי בהמשך תהליך המיון.
  • ככלל, גם אם את/ה מאוד מתלהב/ת מן המועמד/ת, הימנע/י מלתת לו תשובה מידית לגבי החלטתך. מחקרים פסיכולוגים רבים מצביעים על כך, שכאשר אנשים מרגישים שקשה להם להתקבל לקבוצת יחוס, והם מתקבלים אליה, הם מעריכים יותר את החברים המשתייכים אליה. מסתבר כי לא רק  Groucho Marx אינו מעונין להשתייך למועדון המוכן (בקלות) לקבלו..