הכי פרקטי - עשרה טיפים ליצירת קרבה מרחוק בישיבת צוות

במאמרים הקודמים עסקנו באופנים שבאמצעותם ניתן לייצר קרבה וירטואלית ביעדן של ריחוק חברתי. במאמר זה נרכז באופן תמציתי את עשר העצות הכי פרקטיות שיסייעו לך להצליח בעת הזו ובימים שעוד נכונו לנו, כי גם לאחר שננצח את הנגיף, התקשורת הווירטואלית בחלקה לפחות תישאר איתנו. ככל שנרגיש נח יותר, נוכל לייצר לעצמנו ולאחרים ערך מוסף, ובעיקר להינות מהדרך.

ושוב, תודה ענקית לניר אהרון (שחיבר באומנות) ולגיא קצוביץ (שאיתגר בשאלות צנועות), ולצוות המדהים מ"עוד פודקאסט לסטרטאפים" ובפרט לטל סלמן המקצוען (שהוציא את העיקר),

https://www.geektime.co.il/od-podcast-yael-elraz-shapira/

 ולהמון מנהלים ומנהלות שעוברים יחד איתי את המסע הזה. זכיתי. 

להלן הקישור לפודקאסט עצמו.  

https://omny.fm/shows/odpodcast/yael-elraz-ehapira-88

גישה

טיפ מספר 1: להפנים שתקשורת וירטואלית אינה תחליף לדבר האמיתי, לעולם לא תהיה ושלמרות זאת, יש בה איכויות אדירות שניתן למקסם ובעיקר להנות מהן.

טיפ מספר 2: לזכור שזו שפה חדשה, ושלוקח זמן ללמוד אותה ולהצליח בה. וכמו בכל שפה חדשה, או בכל מיומנות אחרת, זו למידה נרכשת, שאינה יכולה להשתפר ללא תרגול והתמדה לאורך זמן.

טיפ מספר 3: להבין שלאחר שנכיר היטב את הסביבה הווירטואלית ואת הכלים הדיגיטליים, ונתרגל אליהם, מה שיעבור בסופו של דבר לצד השני קשור באישיות שלנו ובאנרגיות שלנו, כמו שהללו עברו בתקשורת "פנים אל פנים".

לפני הישיבה

טיפ מספר 4: להכין את כל מה שאפשר להכין מראש (מיס אן פלאס). כך נהיה רגועים, גמישים במעברים בין תוכנות וזריזים במקומות שבהם חשוב שהדברים יזרמו. 

טיפ מספר 5: לשלוח טיזר למשתתפים, מה יהיה, איך יהיה? לייצר ודאות מחד, וסקרנות וציפיה למפגש מאידך

בישיבה עצמה  

טיפ מספר 6: FILO שמשמעותו: FIRST IN LAST OUT. נכנסים ראשונים, משמיעים מוזיקה שתייצר אוירה, מברכים לשלום בעדינות, נשארים אחרונים, כי אולי יש למישהו שאלה? משהו להגיד? 

טיפ מספר 7: SOT שמשמעותו START ON TIME – STOP ON TIME . בתוך החוויה הכוללת שבה שולטת תחושת אי הודאות, כיף לדעת שיש לנו ודאות מסוימת לגבי זמני התחלה וסוף. ובעיקר כי זה מכבד. חשוב מאד לזכור שתפיסת הזמן מול מחשב מרגישה כארוכה יותר מאשר תפיסת הזמן בתקשורת "פנים אל פנים". בהקשר זה רלוונטי להיזכר בחוק פרקינסון  - כל עבודה מתרחבת באופן כזה, שהיא מנצלת את כל הזמן המצוי לשם ביצועה. כלל זה אינו פוסח על ישיבות ודיונים. 

טיפ מספר 8: ABC - מתן מענה לצרכים הפסיכולוגיים של המשתתפים/ות כולנו בסופו של דבר רוצים לצמוח, להשתייך ולהרגיש שאנו תורמים ומשמעותיים לכן חשוב לתת מענה לצורך של המשתתפים להשיג ACHIEVE, להשתייך ,BELONG ולתרום CONTRIBUTE לפגישה. נוכל לשאול את עצמנו האם עזרנו לאנשים להתקדם או להתקרב להישג שחשוב להם? האם התייחסנו אליהם באופן אישי? האם גרמנו להם להרגיש חלק מהקבוצה? האם אפשרנו להם לתרום ולתת? 

טיפ מספר 9: לייצר חוויה. טווח הקשב שלנו מצומצם, ומצטמצם עוד יותר בתקשורת הווירטואלית. חשוב להיעזר במתודות מגוונות הניתנות לישום על ידי כלים דיגיטליים (סקרים, לוחות שיתופיים, קבוצות קטנות, צפיה בסרטון)

אחרי הישיבה

טיפ מספר 10: לסכם. לפנק. לתחקר. מה היה לנו? מה הוחלט? מי עושה מה, איך? מתי? במה אפשר להעשיר את הצוות? מה עשינו טוב? מה נוכל לעשות טוב יותר בפעם הבאה?

ואם לא...זה מה שיקרה...https://www.youtube.com/watch?v=6_pru8U2RmM