סיבה למסיבה - מדוע חשוב לחגוג אחרי הצלחה?

הלילות הלבנים שקדמו להצלחה 

כבר למעלה מחודשיים אתם עובדים עם הצוות על ההשקה של המוצר החדש. השתתפתם בפגישות אינסופיות עם משרד מחלקת השיווק, עם היבואן, עם משרד הפרסום. התקשרתם ללקוחות רלוונטיים, שלחתם הזמנות, דאגתם שמשרד יחסי הציבור יעביר מידע מדויק ומרשים לעיתונות. לילות לבנים עברו בהכנת פרזנטציה שתקלע לקהל היעד. בל נשכח את התלבושת המיוחדת שהגיעה בדקה ה-90, הקיטרינג, האולם, המפות התואמות. זהו. אפשר לנשום לרווחה. ההצלחה היתה חסרת תקדים! בזכות התכנון המוקפד והביצוע המסור שלך ושל הצוות הכל תיקתק כמו שעון. 


לא שכחת משהו?  ועכשיו למשימה הבאה...עצור/י! לא שכחת משהו? בטרם ממשיכים הלאה זמן לסגור מעגל ולחגוג. בתום ביצוע משימה, בהגעה ליעד סופי או אפילו ליעד ביניים ראוי לחגוג. חגיגה זו מהווה נדבך חשוב ומרכזי בבנית הצלחות עתידיות. קיימת נטייה לשכוח זאת, אך הכרה בהצלחה היא אחד הכלים המניעים ביותר שיש. זהו גם אחד הכלים הפשוטים ליישום. אין צורך בהפקה יוצאת דופן. מספיק לקשט את חדר הישיבות בסמלי הצלחה ובלוני הליום, אולי גם עוגה בצורת כוכב. העיקר תשומת הלב והקדשת הזמן להתבוננות על ההצלחה, ולהכרה בה. בבית החולים לרפואת עיניים, המוביל בארה"ב (Bascom Palmer, Florida) מוזמן צוות חדר הניתוח לארוחה חגיגית בכל פעם שעומדים ביעד המאתגר של  1000 ניתוחים לחודש. בדרך זו, מבטאת ההנהלה הערכה ליעילות תפעול חדר הניתוח, תזמון התורים, צמצום הביטולים והשירות המצוין הניתן ללקוחות. 

למה חשוב להקדיש זמן לחגיגת הצלחות?  כאשר חוגגים הצלחה יחד עם הצוות נוצרת חוויה יחודית של הישג משותף. מרגש להתבונן על תהליך העשיה מראשיתו ועד סופו ועל שלבי הצמיחה של היחידים והצוות במהלכו. התבוננות זו מבהירה ומעמיקה את משמעותה של החוויה. ההצלחה מחזקת את תחושת השייכות והסיפוק המתלווה להישג יוצא דופן. עבור הצוות הניהולי מהווה המעמד הזדמנות להדגיש את הקשר הישיר בין ההשקעה לתוצאות, לחזק את גאוות היחידה, את תחושת השייכות, להודות על מאמץ יוצא דופן, ולדרבן לפעילות עתידית. הצלחה יכולה להפוך גם לאירוע למידה. מתוך התבוננות רפלקטיבית, אפשר להדגיש אילו פעולות כדאי לשחזר וכיצד, ולחשוב יחד במה ניתן להשתפר ובאילו אופנים. 


החומרים מהם עשויה ההצלחה קל לשכוח לחגוג הצלחות. זה אף פעם לא דחוף, ותמיד ישנן משימות אחרות על הפרק שהזמן המוקצב להן אף פעם לא מספיק. בעידן שבו "מנהיגות" היא מילה נרדפת ל"יצירת שינוי", טבעי ונכון להתבונן קדימה לעבר האופק, למקום משכנן של האפשרויות העתידיות. עם זאת, התשתית להצלחה נמצאת עמוק בפנים, אצל האנשים בארגון, ובמאמצים שהושקעו להוביל להצלחות עד כה. התבוננות על הישגי העבר, רגע לפני שמסתערים קדימה, מזכירה לך ולצוות את המשמעות של שיתוף פעולה, של נחישות והתמדה. החומרים הבסיסיים שמהם עשויה ההצלחה. תהנו מכל רגע. מגיע לכם!